måndag 7 december 2009

Måste leverera

Har ju lovat att hålla bloggmaskineriet igång ;)
Nånää, men börjar vara rätt trött & därmed småledsen (jag blir lite som en grinig bebis när jag är trött) & kramsjuk, så måste helt enkelt distrahera mig med annat! En listaom mig:

1. Hur gammal är du om fem år? 28; herregud så jag måst (vill!) hinna med mycket före det!!
2. Vem var den senaste du träffade? Sara
3. Hur lång är du? 161,5 cm på den senaste "officiella" mätningen.
4. Vilken var den senaste film du såg? Hmm..minns seriöst inte när jag sett en hel film senast.
5. Vem ringde du senast? Min syster <3
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till min farbror. Jag tackade ja till en inbjudan & meddelade förändrade omständigheter..
7. Vad är dagens planer? Döda tid på skolan & i något skede hoppeligen få en del välbehövd sömn också!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringer gärna & babblar med dem jag känner väl, men sms:ar gällande jobb- & andra tråksaker.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? Minns inte. Pratade i telefon idag!
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du idag? Ungefär halv 7; en timme före väckarklockan> slumrade sen & var supertrött när det var dags att stiga upp.
13. Har du någon gång hittat en katt? Semi; på sommarsottunga stryker det omkring en hel del halvvilda..
14. Vilken är din favoritplats? Just nu känns dethär som en mycket svår fråga, då mycket vänts upp&ner och till&med sommarparadiset känns avlägset, men i sälskap av för mig kära människor!
15. Vilken plats föredrar du minst? Hmm..där man känner sig ensam.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I en mer stabil & lycklig situation än idag!
17. Vad skrämde dig som barn? Var nog inte så skrämd av mig, vad jag minns.
18. Vem fick dig att skratta senast? Månne det inte var Sara.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Yes
20. Har du stationär eller bärbar dator? Två bärbara (fast den ena är i praktiken stationär).
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det varierar.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Offtast två.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota! Fast nu fryser jag konstant, så strumpor & yllesockor.
25. Är du social? Ja, men innerst inne blygare & mer tillbakahållen än många tror..!
26. Vilken är din favoritglass? Svårt..säkerligen någon äkta italiensk gelato :)
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa! Och just nu kanske sluta jobba också..
28. Tycker du om kinamat? Helt ok, men tycker ofta det är lite väl sött & föredrar helt klart japansk (as in sushi!)
29. Tycker du om kaffe? Med mycket fettfri mjölk, ja.
30. Vad dricker du till frukost? Gärna juice, men offtast vatten & alltid té!
31. Sover du på någon särskild sida? Inte för tillfället iaf..
32. Kan du spela poker? Nja..
33. Tycker du om att mysa? Ja, älskar!
34. Är du en beroendemänniska? Beroende av vad? Välmående i olika former: JA!
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jodå, ett par stycken.
36. Vill du ha barn? Skulle tro det.
37. Kan du några andra språk än svenska? Finska & engelska. Dessutom skall jag inom en överskådlig framtid bli guru på tyska ;) Och så har jag ju läst franska i x-antal år, men den är nog mer än rostig..
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nä.
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet, always!
40. Vad spenderar du helst pengar på? Resor & välmående.
41. Äger du dyra smycken? Ja, ett.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En chickenteriyakisub till middag & pepsi max.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Roligaste? Int vet ja..
44. Välj ett ärr på din kropp? Ett är på min handrygg (heter det så?), som min lillasyster orsakar & som alla alltid undrar över :)
45. Vad har du för ringsignal? "You gotta pick it up..bla, bla" Int vet ja om den har någo namn!
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Inte själv iaf..
47. Flirtar du mycket? *frånvarande*
48. Vart togs din profilbild för din blogg? I mitt dåvarende hem på Biskopsgatan.
49. Kan du byta olja på bilen? Inte på rak arm, nej. Men jag kan kolla om det finns olja & sku helt säkert kunna lära mig ;)
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej, men nog parkerings & för att ha talat utan handsfree!
51. Vilken var den senaste bok du läste? Håller på med en som heter Att välja lycka (eller något sånt)
52. Läser du dagstidningen? Ja, Höblän!
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nä.
54. Dansar du i bilen? Juuh!!
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Månne de int va X3M.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? mitt namn & tiden jag arrirverade i skolan..
57. När var du i kyrkan senast? I sommras, på dop & bröllop!
58. Vad ska du göra nu? Logga ut & gå för att kolla om jag fått sälskap; sätta på egna datorn & se på något onödigt; sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar