fredag 25 december 2009

Insomnia

Man hinner tänka mycket, då man gör annat än sover på natten..! Mest tycks det dyka upp en massa mer eller mindre meningsfulla frågor, som till exempel dessa:

- Vad om man inte känner att man har så mycket gemensamt med dem man borde ha något gemnsamt med? Vad om man inte känner att man har så mycket gemensamt med någon? Måste man ha sååå mycket gemensamt med någon? Är det inte good enough om man har något gemensamt med många?

- Man borde nog ta & fixa ihop en tripp till backen! Hoppas hon kan komma med & han... Jaa, vilken bra idé, varför kan man inte få ta tag i saken direkt?!

- Hoppas dens operation går bra! Borde man oroa sig??

- I vilket skede växer man upp så till den grad att man inser att världen inte är svartvit?? Är det en ålder? Nej, det måste förkastas. Måste det hända något speciellt? Kanske, men då måste ju den händelsen vara olika för alla.. Kan man inte säga något allmänt? Varför är det så frustrerande då man själv kommit till denhär insikten, men någon annan inte gjort det? Eller är det bara jag, som blir irriterad på triviala saker..?

- Det sägs att man mår bra av att vara en positiv person, att optimister mår på alla vis bättre. Men hur blirman en sån? Är jag en sån?..

- Hurudan ser andra människor över huvudtaget mig som? Och hur ser jag mig själv som, egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar