torsdag 28 oktober 2010

Höstrusk

Idag känns det verkligen som om hösten är här. Det regnar när man cyklar till skolan. Det är en mörk & grå dag man egentligen alls inte skulle ha orkat vakna till (speciellt som det blev lite onödigt sent i går). Det är mörkt. Jag vill stanna kvar under täcket! Vill ha nån att mysa med.. Eller ens sova. Jämmer & elände, klagan & gråt!

Tills jag igen inser vilka alternativen är: Man kan dwella i det hela, mata de negativa tankarna & vara ynklig.. Eller sen kan man välja att räta på ryggen, andas djupt ett par gånger & tänka på positiva saker, som dessa:

- En stor kopp kaffe med mycket mjölk
- Ett gulligt blogginlägg
- Lunchdate med en vän man helt spontant tänkte på senast i morse
- Två hästvänner som väntar senare idag
- Fina bilder (som jag hoppas få sätta upp senare) från helgens roliga fest

Ett val som vi alla har!! Jag vet hur jag väljer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar