söndag 17 oktober 2010

Ambivalens

Var och visade lillhästen för potentiella köpare.. Det var med rejält blandade känslor!
Grejen är ju den att de hästar jag rider finns där (i huvudsak) därför att de är till salu. Det är således meningen att de möjligast snabbt skall hitta nya, mer stadigvarande, hem.
Samtidigt kommer det ibland in speciella hästar, hästar som passar just mig, som är sympatiska & som man blir extra fäst vid! Prinsen var helt klart en sån.. I somras fanns det ett speciellt sto. Och nu lillhästen!
Önskar att jag var i en situation där jag kunde lägga ut dedär pengarna & vi sen kunde leva vidare tillsammans, lyckliga i alla våra dagar ;) I ett skede lekte jag med tanken på att det ju tekniskt sett inte skulle vara en omöjlighet.. Men tog sedan mitt förnuft tillfånga & insåg att jag får lov att njuta av det tid vi har tillsammans & (lite i smyg) glädjas åt det faktum att dagens provare iaf inte tog honom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar