fredag 8 oktober 2010

Master of Zen

Nåjaa, det gick ju bra! Mitt samtal med Automaagubben alltså. För engångsskull svarade de typ genast & då jag var saklig fick jag också helt ok service.

Pointen är alltså att min bil för en månad sen inte gick igenom besiktningen, varpå jag förde den på service, tillsammans med en lista på de fel som skulle fixas! Inte så svårt kan man tycka. Well, idag då jag ombesiktigar bilen säger killen att två av sakerna som skulle fixas inte ännu heller är i skick. I det skedet steg det rök ur öronen på mig, inte minst för att det inte är speciellt billigt att hålla på & serva bilen..

Men bilen gick iaf igenom besiktningen & nästa vecka blir det ny service, hoppeligen på deras bekostnad.

Det jag ändå är mest stolt över är mitt humör: En ilska som drev mig till att få något tillstånd, men som jag kontrollerade till att fungera inom sakliga ramar!! :)
Vet att det kanske inte låter som något speciellt för många, men för mig är det en seger över mig själv & mitt temperament. Påvisar att det tunga jobb som gjorts (och fortfarande pågår) inte är förgäves, utan att det finns hopp om en framtid där ingenting behöver gå sönder på vägen..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar