lördag 2 oktober 2010

Välikuolema

Är äntligen hemma & har fått i mig lite mat.. Men oj en sån dag :)

Förmiddagen var riktigt najs!! Uppvärmningen var helt bra & man blev småsvettig, vilket väl var meningen. Dock var dragaren sådär småhysterisk, som bara jumppare kan, så senast i det skedet beslöt jag mig för att köra kettlebells & inte stripaerobic.. Beslutet visade sig vara helt rätt, då kettlebells visade sig vara det bästa på hela dagen!!! Dragaren var ingen stor pedagog, men träningen var svettig & effektiv :) En träningsform jag helt klart kunde tänka mig att hålla på med!

Blev lite onödigt bråttom med lunchen, men fick iaf i mig något. Och sen var det dags för föreläsningen.. Det var inget direkt fel på den. Problemet var nog snarast att det fanns så mycket att säga på rätt kort tid. Men det jag personligen fick med mig är, att jag antagligen får i mig för lite protein & sen igen för mycket kolhydrater (speciellt mot slutet av dagen). Igen inga större nyheter, men återigen något som är bra att bli påmind om & spinna vidare på!

Combaten var fruktansvärt oinspirerande. Eller kanske det var dragaren. Samt det faktum att jag inte är speciellt förtjust i att man kör teknikgrenar, utan möjlighet att ordentligt jobba med tekniken.. Blev dock småvarmt mot slutet.
Zumban leddes av samma tjejj & var väldigt.. Hmm, skandinavisk?! Mycket lite fiesta där :( Hade jag inte vetat bättre hade jag efter dethär nog inte förknippat grenen med rullande höfter & bäckar av svett.
Var skönt att avsluta dagen med stretch & ½h flög förbi alltför snabbt..

Känns lite tråkigt att ha spenderat den otroligt vackra dagen inomhus, men sen igen kändes det galet skönt att träna! Och visst hade jag gärna provat StripAerobicen också.. Men, man kan inte få allt & jag är riktigt nöjd med dagen :D

Nu blir det att hoppa i duschen & bege sig mot Kaskisgatan.. Är helt övertygad om att jag kommer att totaldäcka i soffan efter ett glas rött, men kanske flickorna kan öva på min festfrisyr ändå > om jag sover på mage ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar