fredag 22 oktober 2010

Kiva

Eller så int..

Idag på H&M kom en tant helt out of the blue & joma (på svenska) åt KP & mig att vi typ int har någo rättigheter att kämpa för svenskans ställning, när vi själva inte vårdar vårt språk. That is säger saker som jätte kiva!

Well.. Vi blev rätt ställda, men båda han nog koka ihop ett mer eller mindre välformulert svar i sina små huven.. Bara för att i tid inse att en sån kvinna inte är värda att lägga energi på. Så vi höll käft! Hahha, det är jag rätt stolt över ;)

Däremot undrar jag vad de är med folk, när de tror sig ha rätt att gå omkring & tycka något om precis allt?! (Och kom inte dragandes med yttrandefrihet, it won't work) Utan att ha nån aning om nånting.
*Här gör jag en mental note(ring) för att sträva till att avhålla mig från att tycka något alls om saker jag inte har en aning om*
Att däremot ställa sig nyfiket frågande är sen en helt annan sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar