söndag 19 september 2010

InBody

Igår var jag på en kroppsscan, där man bl.a. får reda på muskemassa & fet% samt hur dehär är fördelade på kroppen. Resultatet kom inte med några större överraskningar, men var mindre nedslående än jag trott! Eller sen tog jag bara inte det så hårt, who knows..?!
Som bekant har jag en del övervikt & därmed också onödigt mycket fett på kroppen. Men jag har också mer muskelmassa än medeltalet & det känns ju bra :) Det absolut intresantaste var nog att se fördelningen över kroppen! Fast är man ett typsikt äppel som jag, så är ju inte heller detta direkt nån överraskning ;)
Känner ändå att det var helt bra att bli påmind om situationen & också få höra det som man kanske egentligen vet från en sakkunnig, nämligen att dethär inte är något som fixas till med träning, utan med kost!!! Något att spinna vidare på & hålla i tankarna that is.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar