måndag 29 november 2010

Visningsvecka

Det märks på hyreslägenhetsmarknaden att det är månadsskifte på gång.. Och eftersom jag är bostadslös måste jag hänga med i svängarna!

Förra veckan såg jag tre lägenheter.

Idag har jag sett två lägenheter. Den ena lämnade jag in en ansökningslapp på, fast den nog inte var mer än ganska kiva..

I morgon blir det antagligen två till. En av dem är jag utgående från bilderna redan lite kär i, så ni håller väl tummarna?! Den andra kombinerar jag tack & lov med en visit till en vän :)

Eventuellt en på både onsdag & torsdag.

*Puust!* Det är inte alls speciellt roligt.. Snarare krångligt att troma in sig i mer eller mindre minimala hem, tillsammans med en massa andra människor & ansenliga mängder ytterkläder.

Det positiva med att söka lägenhet nu är dock att det finns en hel del att välja på & hyrorna också är en del billigare, än t.ex. i Augusti/September :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar