torsdag 23 december 2010

Dan före dan

Dan före fan.. Höll jag på att skriva! Vilken freudianism. Well, skulle man vara lite mer skeptisk, så skulle man kanske t.o.m. kunna gå såpass långt..

Nästa tanke är "varför står dendär Dan framför Dan"..? Usel humor.

Sanningen är den att jag har landat. Inte crashat. Utan (någorlunda) kontrollerat & balanserat landat hemma. Landat i mig själv. Känner mig rätt harmonisk inför (lång)helgen. Det är en fin känsla!

Jobbade längre än planerat idag. Surprise! Skippade därmed träningen. Igen :( Köpte de sista julklapparna. Finally!

Valde att inte ännu idag åka ut till mamma (låter ju som om det sku vara lite mer än de verkliga 20min), utan i stället stanna hemma i stan & ha en vanlig (men lugn) vardagskväll i mitt eget excellenta sällskap.

Började fixa i skick paket & kort. Blev inte klar.. Drog på mig långkalsonger & verkkare & begav mig två kvarter bort till min vän för att dricka glögg. Drog till Kamppen i samma outfit. Värsta fashionistan!

Vandrade till Sandudd för att tända ett ljus för min morfar. Det var hysteriskt kallt! Men oj vilken fin stämning & vad roligt det hade varit att ha kameran med sig.. Ibland bjuder denhär staden verkligen på sig själv :)

Blev en rejäl promenad, då vi av någon outgrundlig anledning gick lite fel på hemvägen & därförgjorde en visit till Gräsviken. Skönt att vara ute & röra på sig i kylan, då man hade (nästan) tillräckligt med kläder! Vilken lycka att ha en fantastisk vän som ställer upp för en och vilken lycka att med röda rosor på kinderna få sätta nyckeln i låset & känna att man kommer hem :D Inte för att lägenheten är alls mindra roddig, mer klar, eller nånting, men för att det känns bra att vara just mig, just här & just nu :) Nu är julen välkommen att börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar