söndag 12 december 2010

Söndagsfunderingar

Idag har jag bara latat mig!
På ett sätt känns det som om det verkligen behövdes, då den senaste veckan varit så intensiv.. Fast sen igen så känns det som om man bara blir slöare av att slöa.
Nåja, fr.o.m. i morgon är det väl full fart igen.. Men jag hoppas det hela börjar jämna ut sig från slutet av nästa vecka!

Har dessutom spenderat riktig pensionärstid, genom att sticka & se på Dansbandskampen ;) Har aldrig sett programmet förut & nu råkade det vara final. Det som jag (av någon löjlig orsak) tycker är rätt pinsamt, men dock måste erkänna, är att det var ganska bra meno!! En hel del unga artister med fina röster, ordentlig show & t.o.m. några låtar som jag kände till..
Vad detta har med något att göra?! Det att jag måste erkänna att jag haft fel! Mina fördomar var löjliga & bevisade en trångsyntehet som jag kanske inte insåg att fanns där :(
What to do? Jag hoppas att jag (efter att ha släppät mig själv lätt i ansiktet) kan ta lärdom av detta! Bli mindre trångsynt. Kanske nån dag lära mig att dansa.. Och hålla tummarna för att jag ännu nån dag igen träffar en person som vill ta med mig på dans, så att jag denhär gången kan låta bli att vara besvärlig & i stället svara ja!!

Dinerade med familjen & det var (trots fullt (fult?) utlevd syskonkärlek) härligt som alltid :)

Fick höra om en kille som är yngre än jag & som fått besked om cancer.. Fyfan!! Kan inte säga annat.
Jag vet att det har varit lite (väl) mycket sjukdom & alvarliga tankar på senaste tiden.. Men det känns så jävla orättvist att människor som lever väl, äter hälsosamt, sportar & whatnot ändå drabbas!!
Vad finns det liksom mer att göra??
Jag tror riktigt genuint på att det som man kan göra är att leva så att man själv mår möjligast bra både fysiskt & psykiskt samt satsa på att ge andra lite extra tid och omtanke, bara för att!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar