onsdag 1 december 2010

Fysiskt trött

Har tränat mera på de två senaste veckorna, än på länge. Det berättar mer om höstens träningslöshet, än om något annat, men iaf.. Har dessutom varit fråga om en del styrka, i form av BodyPump, Rvp & magmuskeldödare.
Lustigt hur man genast märker det på kroppen! På att det kniper lite i rumpan (de e najs!), låren är småstela & magen känns ihopdragen på insidan ;) Skönt att få bekräftelse på att det tar & visst känner man sig alltid lite snyggare, då man har träningsvärk..?! Trevligt, speciellt då känslan av att känna sig snygg inte är något som iaf jag är bortskämd med denhär tiden på året (om någonsin).
Intressant är det också att följa med hur de primära behoven ändras. Jag är så hungrig hela tiden! Fast det kan också delvis bero på att jag inte riktigt tagit hand om att äta ordentligt på regelbundna tider.. Tror det skulle sitta bra med extra proteininslag. Dessutom är jag helt sjukt trött i kroppen! Fast igen, så beror det nog delvis på att jag sovit lite för lite & inte haft speciellt mycket tid att slappna av under dagarna heller, då det varit sata lasissa mest hela tiden ;)
Roligt att följa med kroppens signaler, lyssna på dem & försöka ge kroppen det den behöver! Samtidigt lite frustrerande att behöva överväga att lägga in vilodagar där de förut inte hade behövats, pga att (muskel)konditionen inte är vad den borde. Men känns iaf bra att jag tycker att träningen igen känns rolig!! Det har jag saknat riktigt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar