torsdag 16 december 2010

Kjolflicka

Jag har under de senaste två veckorna använt kjol fler gånger än under resten av året sammanlagt. Och jag måste medge att jag är förundrad över fenomenet! Vad beror det på?
Den enda orsaken jag kan komma på är det att jag inte är så förtjust i de kostymbyxor jag äger.. Och sen är ju kjol på sitt sätt ganska skönt. Men ändå. Är det skäl nog att genomgå en sådan förändring, speciellt som den skett mitt i en smällkall vinter??
Mest konstigt är fenomenet, eftersom det innebär att man måste använda strumpisar! Dessa horibla tingestar som jag de senaste 10 (om inte 15) åren av mitt liv skytt som pesten..!
Jag antar att man kan ändra sina vanor, men jag misstänker nog att detta mest är en jobbgrej & att jeanstjejjen som jag innerst inne är kommer att sticka upp sitt vackra ansikte så fort hon igen får tillfälle till det :P Det återstår dock att se..!
Tills dess kan ni föreställa er att detta är ett dagens outfit inlägg & att ni ser framför er en flicka i randig kragskjorta, svart kjol & svarta strumpisar.. Spännande that is ;)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker alltid att jag känner mig mera "påklädd" i kjol, fast paradoxalt nog är dom flesta kjolar jag har nog lite oanständigt korta för jobbet... jag försöker intala mig själv att det är okej med tjocka strumppisar, men det vete gudarna vad resten av jobbet tycker! ;)
    /M

    SvaraRadera
  2. Jag är säker på att iaf 50% av "resten av jobbet" ger tummen upp för oanständigt korta kjolar ;)

    SvaraRadera