lördag 18 december 2010

Om man skulle göra slag i saken

Min gamla bekant från slalomtiden, Hanna, har valpar. Eller rättare sagt har hennes Parson Jackrussel terrier valpar. Det är inte exakt en sån hund som jag tänkt att jag skulle ta.. Men de är galet söta!! Och hennes egna hundar verkar (på bild) harmoniska & fina. Dessutom tycker jag om det faktum att man känner till uppfödaren!

Jag vet att jag har ont om tid pga nya jobbet & att det är mycket annat på g.. Och att en valp alltid skulle kräva mer tid än man har.. Men samtidigt inser jag ju gång på gång på gång att livet är skört. Att det är till för att levas just nu! Att dethär är vad jag vill är det ingen fråga om! Nu är ju dessutom min familj nära.. Och flere av mina vänner. Jag har inte en speciell människa att dela denhär upplevelsen med, men jag hoppas & tror att jag har flere som är beredda att ställa upp!

Dessutom känner jag att jag vet vad jag håller på med. Jag kan ju dethär med hundar! Och det finns professionell hjälp att få.. Dessutom finns det fortfarande en hund i familjen, som man kunde nyttja till att få den lille hemmastadd.

Måste ta mig ett seriöst snack med mina familjemedlemmar (och några nära vänner), men ju mer jag tänker på det hela, desto mer övertygad blir jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar