måndag 11 april 2011

Köpförbud

Usch vad jag har konsumerat den senaste tiden!! Köpt saker som en liten dåre.. Vill inte ens tänka på min kontobalans (vadå balans??) eller nästa krediträkning..! Men nu är det slut! Jag får lön på onsdag & från det fram till nästa lön får jag inte köpa onödiga saker.

Rätt vagt, jag vet. Men totalt köpförbud funkar nu helt enkelt inte. Skall dock försöka avhålla mig från att köpa kläder! Garderoben svämmar över & det faktum att jag aldrig har något snyggt att sätta på mig löses ändå inte av att jag köper till grejor..! Samma gäller kosmetik/hudvård. Skall snarare försöka använda upp det som redan finns.

Och sen alla dedär små utgifterna.. Nångång måste man ju få dricka en perfekt morgonlatte! Men för det mesta klarar jag nog mig utan :) Målet är att i alla fall tänka efter mycket noga varje gång plåmsan åker fram!

Till inödiga inköp räknas dock inte fester eller annat dylikt. Jag vet att det låter löjligt, men mitt sociala liv mår faktiskt bra av att få lite assets kanaliserat till sig! :)

Dessutom skall jag igen göra en garderobsrensning & slänga bort/sätta stuff till salu.. Word!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar