fredag 8 april 2011

Rofyllt

Denhär dagen blev verkligen inte som planerat. Som bekant blir livet ibland (oftast?) tydligen inte det.

Jag genomled jobbdagen, men gick ganska tidigt. Inte för att det var (är) något fel på mitt jobb, men för att det är jobbigt att hänga i officekläder & vara trevlig, när man egentligen bara vill gräva ner sig under en filt & dö pikilite..!

Efter att jag dragit myskläder på mig kändes livet genast lite lättare & jag ringde en vän samtidigt som jag hoppade i bilen mot Kslätt. Tog med mig hunden & åkte för att hämta lite papper.. Passade samtidigt på att ta en promenad på min barndoms mark & bara andas lite landeluft. Det gjorde gott! Samtidigt som jag ännu mera började tycka att det är tråkigt att morgondagens program inte blir av..!

Nu har vi landat hemma i stan, Chili & jag. Han tycker nog det är lite spännande, men har nu slagit sig till ro & sover sött. Fast får se om det inte är en helt annan visa utomhus..

Också jag känner mig rofylld. Lite nere, men för tillfället ganska tillfreds. Jag är extremt tacksam för mina fina, fina vänner, som finns där & som ställer upp!! Och jag vet att livet går vidare.. Antagligen var det i slutändan bättre såhär. Jag är medveten om att jag nog kommer att ångesta lite mera i något skede, men just nu är det härligt att bara vara & kunna tänka att det till och med kan komma nånting helt annat, men trots allt bra ur det hela. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar