söndag 10 april 2011

En sån dag

Hade inga speciella planer för dagen, men har sist & slutligen gjort fast vad. Vaknade semi tidigt & tog Chillen på prommis.. Åt sen morgis i lugn & ro, läste tidningen & slösurfade :)


Tycker btw att alla skall läsa Monica Ålgars kolumn Bota bitterhet i dagens Husis! Jag fick mig en tankeställare & framför allt en påminnelse om att vi faktiskt inte är passiva offer av yttre omständigheter, utan att vi själva kan göra något & framför allt att det påriktigt inte bara är hur man har det, utan att man också kan välja hur man tar det!!


Nångång mitt på dagen gick vi med momi & röstade, så nu är den medborgerliga plikten också skött. Bra så! Sen blev det lite otippat pide till lunch. Därefter tog jag momi på kaffe till Stockas takterass, där det var lä & sol > najs :) Hade gärna chillat där betydligt längre, men sen var det dags att möta upp C för lite Galen shopping.. Pinsamt, men visst fastnade det med en del stuff. Föutom lite smink köpte jag en CHIPS skål från Bruka Design & PINKs Album Collection med fem CD:n. Annars helt bra, men jag har ingen CD-spelare..ups!



På eftermiddan satt jag en stund ute i solen, men helt ärligt så var det nog inte tillräckligt varmt.. Sen var jag ännu på en 40min lenkki med Chill, före det var dagsa att föra honom hem & skjutsa syrran från scouterna.

Efter ett snabt Sale besök (det positiva med att bo centralt, när man kommer hem till ett tomt kylskåp) har jag äntligen landat hemma i soffan. Supertrött i kroppen (får se vad det blir av morgondagens inplanerade lenkki) & fundersam i knoppen borde jag krypa till sängs.. Fokuserandes på min fina väns kloka ord

Ole vain oma menestyksekäs itsesi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar