söndag 27 mars 2011

It's time for a change

Så skriver min kompis på sin FB status & jag kan inte annat än hålla med!

Den senaste tiden (veckan..månaden..?!) har jag varit lite nere, inte helt på g. Inte helt tillfreds. Trött på mig själv. Mitt liv.. Kännt att jo, i princip är det helt bra. Men..!

Det är trötsamt att vara trött på sig själv. Känslan matar liksom sig själv på ett negativt sätt. Och alla saker kan man naturligtvis inte göra något åt. Men man måste då välja att inte fokusera på dessa! Utan snarare fokusera på att se sig i spegeln & idka introspektion. Fundera på vad jag nu egentligen vill! Och vad jag kan göra för att ta ett steg i rätt riktning! Där måste jag börja. Och jag måste börja nu. Det är ohållbart att en vuxen människa inte är tillfreds. Som så många gånger förut måste jag påminna mig om att man (i alla fall i viss mån) är sin egen lyckas smed & att ingen annan än man själv kan göra det tunga jobbet för en!!

Vilken djup, men på sitt sätt befriand insikt att börja en söndagsmorgon med :)

Och på tal om absolut inget, så finns här en rätt lång, men riktigt söt feelgood video!!

1 kommentar:

  1. De e bra att tänka på domhär sakerna, jag gillar :) Och ja gillar videon också!

    SvaraRadera