tisdag 29 mars 2011

Vad är logiken?

För att få allt i skick med bilens lunastus (vad heter det månne på svenska?) måste jag föra extradäcken (alltså sommar dito) till servicestället, där bilen redan finns.. Tanken är väl att man inte skall få obehörig vinst, men tycker redan av princip att det är lite löjligt, då mina sommardäck är värda about nada. Nå, fine. Ska de vara, så ska de vara. Ei siinä mitään. Men! Automaa dit jag skall föra däcken är öppet about 07-18 (eller än mer specifikt 7.30-16). WTF?! Vilken vanlig (kontors)arbetande människa hinner nånsin fara dit? Int vet jag bara..


Som tur finns det gulliga människor & det finns kvinnlig list..! Eller charm, hur man vill se på det hela ;) Är inte så farligt som det låter, men rodnar nog lite vid tanken på hur långt man ibland är beredd att gå. Antagligen kommer jag hur som helst att få höra en del kuittailua om detta i framtiden, men det är en risk jag är beredd att ta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar