måndag 14 mars 2011

Tjock & vältränad

Idag var jag alltså på konditionstest tillsammans med två kollegor. Klockan 08.00 på måndag morgon & ända långt borta i Böle.. Heh. Hur månne jag tänkte där? Men det gick faktiskt riktigt bra!

Först var det dags att ta reda på kroppens sammansättning. Happy Monday kunde man säga.. Not! Nåja, jag har en onödigt hög fettprocent & BMI. Precis som väntat that is.

Sen var det dags att mäta aerobisk kondition eller närmare bestämt syreupptagningsförmåga. Det skedde genom ett cykeltest & man fick svettas rejält. Fick bra resultat (mycket tack vare att jag är så envis), men skall helt klart klara att bättra till nästa gång!

En stund senare var det dags för muskelkonditionstest. Vi gjorde mag- & ryggmuskler, samt armhävningar & knäböj, så många man hann på 30 sekunder. Jag fick utmärkta resultat på alla, men kunde helt klart märka att armhävningar var min svaga punkt. Dom som jag en gång i tiden var så bra på..!

Vilken intressant morgon det var!! Det bor nog en liten statistiknörd i mig trots allt :) Och fast det var tungt att stiga upp, så har morgonträning helt klart sin egen charm.

Om tre månader tänkte jag vara mindre tjock & än mer vältränad!! All pepp tas emot med tacksamhet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar