måndag 14 mars 2011

Legal Beach 2011

Eftersom jag som bekant inte har något vettigare att hålla på med, så har jag initierat en grej på jobbet.. Tanken är att vi på min avdelning skall komma i lysande strandform inför sommaren!

Vi går denna vecka på ett rätt så omfattande konditionstest (som jag var på i morse & skall berätta mera om senare) & sen om about tre månader (just före midsommar) gör vi samma test på nytt & ser vem som vunnit!!

För tillfället är det lite oklart hur vi skall mäta, eftersom vi är extremt olika (tänk en tjej 150/50 med killerkondition & en man 190/100 som ibland äter mäckenateria till frukost) & alla ju borde ha ungefär samma chanser.. Men vi får återkomma till det.

Också priset är ännu oklart, men mest av allt är det ju ära, berömmelse & välmående som står på spel!!

En omtänksam person påminde mig idag om att jag skall känna efter, så att det inte blir för mycket.. Och det skall jag absolut försöka komma ihåg att göra! Men dethär är inte för mycket. Dethär är ett projekt som bottnar helt totalt i egoism. Jag behöver en utmaning för att kunna pressa mig själv maximalt & jag är en tävlingsmänniska i själ & hjärta, så de bästa utmaningarna är sådana, där jag får utmana någon annan än mig själv också! Dessutom betalar jobbet en del av härligheten ;)

Om det ännu stod oklart för någon, så planerar undertecknad att vinna :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar