fredag 21 januari 2011

Fullt upp

Tiden bara flyger iväg känns det som & nu är det plötsligt fredag igen.. Kul! Men än mera kul sku de vara, om man också sku ha fått lite mera saker gjorda under veckan.
Igår fick jag ihopsnickrat ytterligare ett platt möbelpaket & trots att jag har för mig att en del blev fastsatt upp&ner (en kosmetisk grej), så är jag helt nöjd över att ha fått åbäket på plats. Nu börjar de möbler jag skall ha vara någorlunda på sin plats & nästa i tur är således textilierna. Igår på lunchen köpte jag gardintyg > galet dyrt (eller kanske jag bara inte fattar)! Till min stora förvåning är grundfärgen naturvit/beige.. Och jag som avskyr beige & egentligen inte tycker att det är en färg. Men tror dethär kan bli riktigt bra :) Nu skall jag i helgen låna mammas symaskin & försöka få till ett par fantastiska kreationer > alla måste hålla tummar & tår!!
För första gången på galet länge satt jag även på hästryggen igår :) Testade en riktigt kunnig & fin ung vallack, som jag funderar på att börja hyra.. Problemet än ändå att det är lite väl långt borta & jag måste ta mig en ordentlig funderare, om ifall det är värt det. Ekonomiskt & tidsmässigt. Om mitt intresse & min motivation kommer att hålla i sig i längden?! För en gångs skull försöker jag att (till skillnad från vad som är naturligt för mig) inte rusa rakt in i något, utan fundera & tänka efter. Konstigt.
Anyway var det underbart att rida & mysigt att köra hem & dofta häst! Har saknat det :)
Idag är planen att gå på AW med två före detta jobbkompisar. Blir antagligen lite skumpa, hoppeligen blinier & mycket skönt tjejjsnack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar