tisdag 18 januari 2011

Varningstexten

Den nonexistentiella alltså!
Jag glömde helt berätta om den största insikten som jag fick igår. Medan fotterapeuten installerade något som kan liknas vid en tandställning på mina respektive stortår berättade hon att man inte skall använda nagellack i onödan. Orsaken är att lacket gör att nageln blir smalare & högre/rundare.. Svårt att förklara, men att lacket stramar til nageln, så att den liksom krullar ihop sig från sidorna. Och det lär inte skall vara någon skillnad på om det är s.k. kvalitetslack, eller vanligt skräp, då det inta handlar om en kemisk, utan snarare teknisk (?) process.
Ni tror säkert att jag är galen, men för mig var det en riktig ahaa-upplevelse & helt ärligt kommer jag att fundera två gånger om jag verkligen vill ha något lack just nu, eller om jag bara fixar för att..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar