måndag 17 januari 2011

Tåvård

Idag efter jobbet var jag på fotvård, men var mera medicinskt, än kosmetiskt.. Med andra ord egentligen inte speciellt skönt. Alls. Däremot hoppas jag att dethär kan vara början på något nytt. Något bättre! Jag vet att det låter dramatiskt, men jag har kroniskt nageltrång som jag lidit av i många år & tanken på att det kan vara något jag blir av med inom en överskådlig framtid är nästan rörande.. Kanske kan jag snart sova på mage, utan att mina stortån gör ont. Kanske kan jag ännu en dag lära mig att svänga över tårna på jogan. Kanske slipper jag snart den olidliga (och alltför frekventa) smärtan. Det är stort!

Också annars har det varit en rätt bra måndag. På jobbet kom en kille (som jag inte ens vet vad han gör) till vår avdelning med en stor låda full av kosmetika (mest olika krämer), som hans fru fått från sitt jobb & vi fick välja från.. Alla kvinnor blev som tokiga (ibland är man rätt billig!) och jag fick med mig lite olika fuktighetsrämer från bl.a. Vichy, Lancôme och Garnier. Man tackar!

Senare hämtade jag ännu en förvaringslåda från mamma & en del gardintyger, så nu funderar jag på om det kan tänkas vara ok att ha pyjamasränder i fönstret?! ;)

2 kommentarer:

  1. Åh gardiner! Här sitter jag inne med en del kunskap. ;)

    SvaraRadera
  2. Åååh, kan du inte komma på en Helsingforsexkursion?? Vi kan sitta i den nya soffan, smutta skumpa & filosofera över gardiner!! *pretty please*

    SvaraRadera