söndag 16 januari 2011

Vinteraktiviteter

Igår på dagen begav jag mig ut i mina hoods för att fota lite i det underbara vintervädert


Det som var allra roligast att märka var att trots att helsingforsarna under veckan svär över att det är totalt omöjligt att parkera bilen & de måste vara rädda för att få fallande isklimppar i huvudet, så väljer de att på helgen njuta av den snöfyllda stan :)

Många valde att ta en promenad med människans bästa vän

Någon såg ingen begränsning i det att vi befann oss mitt i stan, utan klättrade tappert upp på toppen..

..och åkte sedan ner

Andra nöjde sig med att motionera på isen

Någon hade valt att riktigt gotta sig i snön..

..medan en annan redan förberedde inför sommaren

Många hade grävt fram pulkan..

..och en del valde att åka i Brunsan

Andra skrann på Smedsplanen

Någon hade glömt kvar en båt

En annan väntade på sin husse

Själv tog jag en promenad, ställde mig bakom kameran, funderade på livet, tyckte att det egentligen inte fanns någon (tillräckligt) bra orsak för dig att inte vara här och njöt av allt det vackra!

Senare packade jag mig i bilen tillsammans med en vän & två par skidor & begav mig till min gamla hemmabacke Vichtis för att skida slalom. Det var svinkallt, men riktigt roligt :)

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! :) Man blir ju nästan positivt inställd till vintern när man ser dom :)

    SvaraRadera
  2. Tack!!
    Idag var det sen igen en heeelt annan visa..

    SvaraRadera