måndag 24 januari 2011

Måndag

Jahas, så var det en ny vecka igen.. Helgen bjöd inte på några större överraskningar, men var nog helt najs.
På lördagen såsade jag på med allt möjligt, hämtade symaskinen, jumittade hos mamma, etc.. Och fick sen på kvällen fint besök (till en pinsamt ostädad lägenhet) av en god vän! Var skönt att få sitta ner med ett (eller ok, kanske tre) glas rött & prata om allt :)
Söndagen var kanske ännu latare.. Kom igång med syendet, men det gick på intet sätt speciellt snabt & dessutom fattades det en del utrustning, så inga färdiga gardiner so far. På eftermiddagen for jag extempore & provade en potentiell hyreshäst. Den var helt ok, men helt ärligt så hade jag mer att ge den, än den mig, så det är jag inte så intresserad av att betala (en hel del) för. Sökandet fortsätter mao..! Sen slocknade jag utan att överdriva vid 22 & oh yes, det var skönt :)

I morse hade jag extra tidig väckning, för att hinna i extra god tid till jobbet.. Var där knappa två timmar & sitter nu på pendolinon till Aboensis. Och varför har jag inte hört av mig till behöriga parter?? Joo, för att jag har inledande graduinfo klockan 12, det håller på i typ en timme & sen kommer jag att skynda tillbaka till Kuppis, för att återigen spendera två sköna (hmm..) timmar i det fantastiska sällskapet av VR. Nyttigt! Njaa, men jag vill i mån av möjlighet vara med & påverka vårens sammankomsttider. Nåja, men skall inte klaga, för vi tycks iaf än så länge hålla tidtabellen..
Update: Nu måste jag klaga iaf! Nån hade tydligen varit i rökrummet (finns det ens någo sånt på tågena?) & kom tillbaka till sin plats.. Det luktar så asigt av gammal tobak & rökare att jag vill skrika rakt ut, fifan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar