torsdag 7 maj 2009

CRAVINGS!!!

DET är vad jag får av HP:s laptop, specialdesignad av Vivianne Tam!!

WTF? undrar ni! Jaja, från början: Det tycks vara en riktig boom på att lotta ut saker i bloggarna just nu (beklagar således "flödet" av inlägg om sådant!)..Men, nu är den stora skillnaden den, att DENHÄR GREJEN BARA MÅSTE JAG VINNA!!!

Det är nämligen så att Hibbsan lottar ut en fantastisk minilaptop i sin blogg & för att ha en chans att vinna skall man länka till henne & motivera varför man borde vinna!

För er oinsatta (för jag antar att det finns sådana, hur nu än det kan vara möjligt? ;) är Anna Hibbs en av Sveriges mest lästa & framför allt roligaste bloggare! Hon skriver på Stureplan.se, där det avhandlas sådant som händer på just Stureplan i Stockis..ni vet, där gräddan hänger!! The it people in the it places helt enkelt :)

Skillnaden med Hibbs (i jämförelse med andra sockersöta stureplanstjejjer) är dock att fast hon är en tjejj som fötts med silversked i mun (hon vet nog det själv, så jag vågar skriva så & skippa rövslickeret!), så har hon en viss distans. Man känner att det finns något mer där! Det lyser liksom igenom, att fast livet ser ut som en dans på rosor & champagne, så kan även en partyprinsessa ha dåliga dagar & känna sig liten, ful & misslyckad. Inte för att jag njuter speciellt mycket av att gotta mig i andras misär, men poängen är här den att det är avsaknaden av "den alltid så jävligt käcka tonen" som gör Hibbs mänsklig & dämed läsvärd! *tummen upp för det*

Så till saken: Varför behöver jag denna laptop? Varför skall just jag vinna den?
Min nuvarande "laptop" är strax fem år gammal (håller de ens så länge? aka jag befarar att the breakingpoint snart är mycket nära) & egentligen inte alls en bärbar dator, utan en "hemmadator i laptopformat" & väger således flere kilo. Med andra ord är det absolut inget man slänger ner i handväskan (eller ens bagen) & skriver blogginlägg från i farten. Detta passar mycket dåligt ihop med att jag, som ni väl vet, i princip alltid är i farten!! Och eftersom jag som nybliven bloggare naturligtvis vill att bloggen skall vara så bra som möjligt, så behöver jag en bloggdator! Daaa ;)
Det att jag jobbar i en stad, men studerar & älskar (hahhhaa!) i en annan samt ibland (offta!) sover mitt emellan gör dessutom att jag gärna skulle utnyttja resorna mer, vilket helt klart skulle underlättas av denhär datorn.
Varför inte bara marschera iväg & köpa en? Well..som alla studerande (speciellt de, som bott i Helsingfors) vet, så är det TIGHT. Med pengar alltså. Så i det fallet blir det tidigast till hösten..kanske!
Att just denhär datorn dessutom är skitsnygg & i mina favoritfärger är sedan "bara" ett enormt plus ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar