onsdag 20 maj 2009

Ridtävlingar

Det börjar vara en god stund sedan jag startade i en ridtävling senast & ännu längre sedan jag tävlade aktivt. I morgon är det dock meningen att jag skall göra ett tappert försök att med Florin hoppa 90 & 100 cm på klubbtävlingar ordnade av hemmastallet.
Höjderna är i sig inga större problem, men F har en tendens att börja fjantta sig & vara "rädd" för precis allt som är annorluna än vanligt & emellanåt också för sånt som är precis likadant :S Ett typiskt sto alltså :) Får således se om vi kommer runt utan att bli diskade (vilket man blir om hästen vägrar två gånger, eller man faller av), vilket jag ställt upp som mål! Om hon sedan fäller bryr jag mig inte så mycket om :)
Ett litet orosmoment är dessutom ridplanen, som nyligen "renoverats" & ännu inte riktigt kommit i shape efter det..således håller vi tummarna för att det inte skall regna före eller under tävlingarna, eftersom det skulle göra att planen i värsta fall är oridbart (eller iaf ohoppbart) hal..Nåja, nog snackat om det > ni håller väl tummarna, will ya?!!

Bjuder på en några år gammal bild (som jag lånat härifrån) på mig & Rölli (Ryvok RUS) som vi hade på upehälle i över ett år & tävlade aktivt med! *kärlek*

1 kommentar: