lördag 16 maj 2009

En riktig dagen efter

Idag har jag varit trött! Lite illamående också, men mest trött! Problemet är nämligen det, att (nästan) oberoende av hur sent jag kommer i säng vaknar jag (alltför!) tidigt. Det är solen & det är dygnsrytmen & idag svor jag över båda..för att vara så trött att man bara vill spy, men samtidigt inte kunna sova är något av det värsta jag vet. Anyway, det har varit en riktigt bra dag trots allt :)

Vaknade alltså hos min mormor (där jag sov, för att det är närmare festplatsen, än vad hemma är..) & för ovanlighetens skull hade även min yngsta syster sovit där..Spenderade således (förmid)dagen i gott sällskap av kvinnor som står mig mycket nära, men jag hinner umgås med alltför lite! Kan på intet sätt påstå att vi gjorde något desto mer speciellt än hängde helt enkelt..De två övriga i sälskapet har som "tradition" att gå på pizza då Lilli hälsar på & så även idag. Jag är inte den som tackar nej till krabbispizza, så det passade mig utmäkt att hänga på ;)
Vi köpte även ett par liter jordgubbar & avnjöt dem tillsammans med glass, på en soldränkt gård > sommarfiilis!!

På eftermiddagen åkte jag en sväng till "Omppun" & träffade Anne :) Hon åt en wok som såg så fräsh & god ut att jag smått ångrade att jag redan ätit! Speciellt med tanke på mina wokcravings den senaste tiden är det synd att kedjan än så länge bara öppnat just den ifrågavarande "restaurangen"!
Tog även en snabbis in på Stadium & kunde konstatera att de har minirea & en del stuff, som helt klart borde provas! Funderar på att åka in en sväng i morgon också, för att kolla in den & eventuella andra butiker för lite shopping ;)

När jag äntligen kom hem slog tröttheten till med förnyad kraft & jag har egentligen bara chillat, hundprommat & bloggat sedan det :)
Nu ser vi med mamma på ESC..Ingendera är väl egentligen speciellt intresserad, men hon vakar av andra orsaker & jag får typ bara inte mig i säng :S Värst sociala är vi inte heller, då den ena bloggar & den andra löser sudoku, men roligare än att titta ensam iaf ;D

Ha en fab kväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar