måndag 25 maj 2009

Resultat

Torsdagens tävlingar gick över förväntningarna (som jag, måste medges, kanske nog satt lite väl lågt) & jag är rikigt nöjd med resultatet!!
Hela dagen kändes Florin lugn, fin & nöjd :) Hon betedde sig som en häst med vilken det är en glädje att samarbeta med helt enkelt!
I första klassen (90cm) fick vi inte riktigt igång galoppen, Florin kråmade sig & var lite tittig före ettan, vilket sen gjorde att tvåan föll. Då "började jag rida" och resten av banan gick jämnt & fint :) Hon tittade lite på några hinder, men funderade inte ens på att vägra!
Inför andra banan (100cm) kändes hon riktigt bra på framhoppningen & målet var att göra en likadan runda, med den skillnaden att jag skulle rida på från början. Jag gjorde ett gott försök, men trots allt kom fröken inte riktigt in i en god galopp & denhär gången föll ettan :( Nåja, resten av banan var igen superjämn & fin > en riktigt lysande bana (som helt klart borde ha filmats, med tanke på att hästen är till salu!), som avslutades med ett hopp över vattenmatta, som fröken utförde utan att tveka :D
Fyra fel per bana, men en riktigt nöjd häst (hon gillar verkligen att tävla!) & en än mer nöjd ryttare! Vad roligt det var att tävla & vad skönt det känns när man lyckas & när man känner att man bemästrar det man sysslar med!! En lyckad dag helt enkelt, på vilkens positiva känsla jag skall försöka leva en god stund :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar