onsdag 6 maj 2009

Motivation, inspiration, ork, fokus?? Eller ett rop på Hjälp!

Ok, jag har ett problem! Ett problem, big time! Jag känner att jag står stilla! Helt.totalt.fuckin'. stilla.
Jag tränar inte (aprils saldo var endast tolv träningar, det säger något..). Problemet är inte att jag inte vill. Jag vill! Så jävla mycket! Men, jag kommer bara inte i väg. I går t.ex. skulle jag i princip ha hunnit (ok, jag hade ridit i 1½h & haft ganska tung lektion & var inte heller för övrigt på top, men iaf > i princip), men tog mig bara inte iväg..övervägde det inte ens på alvar!

Det är något som fattas! Motivation? Det känns som om jag tränat så lite att jag inte mera kommer ihåg varför man tränar. Jag kan liksom inte mera motivera mig med att "men det känns ju så bra sen", för just nu minns jag bara vagt hur bra det verkligen känns!
Samtidigt är jag döavundsjuk på folk som tränar! Inte för att jag inte får, eller kan..utan för att jag inte gör!
Vafan har hänt??

För att analysera sönder problemet:
- Tid? Ja, för lite! Speciellt nu, då jag har längre arbetsresa. Men fortfarande inget oöverkomligt, jag menar just nu skulle "det vanliga målet" 3ggr/vecka ren vara helt bra.
- Ork? Finns delvis inte. Pga långa arbetsdagar, etc..men det är inget nytt till tidigare.Så jag förstår liksom inte! Mest beror nog orkeslösheten på motions-& motivationsbrist > snacka om ond spiral här!!
- Lust? Ja!..MEN! Detta jävla men, som är så svårgreppat!
Slutsats: problemet heter men!! (haha, doesn't it always??)

Kan int nån bara komma & dra mig ur dethär (nästa problem: nån! Alltid.dendär.nån! måste nån alltid vara man själv?)?? Nåjaa, jag måste väl (???) ta mitt ansvar & försöka göra något själv..ni vet vill man ha det gjort & jadidaaa..!

Men, jag ber mitt ödmjukaste om hjälp!! Om just DU befinner dig i min närhet (samma stad, eller dyl!..mental närvaro går också!) med avsikt att träna, kan du vara så snäll & tvinga mig med?! Lenkki, spinning, gym, whatever! Jag skulle nog vara evigt tacksam! För det känns som om det bara är putten över kanten som behövs > jag kan ju flyga ;)

2 kommentarer:

  1. Om vi nångång av nån konsti anledning sku lyckas befinna oss i samma stad på samma tidpunkt så joggar ja me dig till världens ände. o har garanterat sämre kondis än du... mic

    SvaraRadera
  2. På tal om det, varfan finns du?? Jag skulle desperat villa ses!! Call me, right?!

    SvaraRadera