måndag 20 april 2009

Aj aj aj

Jag har ont! I min lilla halls & det känns inte alls bra :(
Själva smärtan kan jag än så länge leva med, men det faktum att jag på fredag skall vara i skick att cykla, springa & sova i tält skrämmer mig omåttligt! Jag försöker nu bara hålla huvudet kallt..inte panikera, utan ge min kropp möjligast mycket av det den behöver & möjligast lite annat. Planen ser för tillfället ut ungefär såhär:
- Ridning i dag, onsdag & torsdag (hade hoppats på en dag mindre, men nu blev det såhär & jag får kanske kompensera med att ta det lite lugnare & i stället trötta ut F med alternativa metoder..)
- "Springskola" på gym, med jobbet på tisdag, om det bara på något sätt är fysiskt möjligt (skippar dock antagligen morgonspinningen)..nej fan >insåg i samma sekund jag skrev detdär, att det inte är värt det!!! Jag vet ju att min springkondition är ok & i princip också vad jag skall göra för att bättra på den. Det skulle varit kul & intressant, men skall asap avanmäla mig & ägna eftermiddagen åt vila i stället! *känner mig mycket förnuftig*
- Någon minimal cykeltur (måste först få fast stänkskärmarna & sen komma iväg & testa dem samt mina nya, urfancyga cykelhandskar > de är svarta, med pinka detaljer! Någon som ser ett mönster?..Kanske inte, men skall försöka lägga upp foton på min springrock & mina -skor senare, så förstår ni ;)
- Sova möjligast mycket!
- Har dessutom laddat upp med Panadol Hot & Strepsils..kör dessutom på te & annat varmt, samt äter karelska piroger & osötad jordgubbssoppa >tror inte de två sistnämnda har så stor effekt på själva ontet, men eftersom de känns ok att äta (och jag annars inte har speciellt stor lust), så tillåter jag mig det.

Siinä päällimmäiset, hoppas ni har det bättre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar