torsdag 16 april 2009

Big time myror i byxorna!

Jag vill inte sitta stilla nå mer!!!

Jag vill ut & springa, hoppa, sola, dricka vin, pussas, lära mig nya saker, älska, uppleva & umgås!

Men, jag är fast på kontoret i 21 minuter till. Puuust, alltför länge!

Jag tror denna rastlösa smånegativa överenergi beror på att jag inte tränat på hela veckan..och nu är det ren torsdag! Vad hände liksom? Nåjaa, no panic! Den enda missade dagen jag ångrar är i dag..eftersom jag vaknade före väckarklockan skulle jag haft bra med tid att ta en liten (och väldigt, väldigt välbehövd) cykelrunda, men inte. Den vackra, men kalla Helsingforsmorgonen var för avskräckande.. :( Å andra sidan pluggade jag lite & det är inte så tokigt det heller!

Nu är jag dock supertaggad!!
Måste (vill heter det & privilegierad som man är, så är det bara att välja!) komma i gång igen! Med träningen, med det hälsosamma ätandet (det händer i morgon, i dag har jag inte tid..och avbryts väl i morgon kväll, då det blir vin med bästa tjejjerna!..men vafan, viljan finns kvar!), med challengen & med välmåendet! ASAP!
Mina mål har ju inte försvunnit, det är bara fokus som glidit iväg lite väl långt..!

*Fokuserar*

På dagens schema (nu när man kommer iväg från den onödiga delen aka jobbet) står:
- snabb sväng hem, på med ridkläderna & riva med mig några kassar
- sväng via Budgetsport (nej, de sponsar tyvärr inte mig) för att hoppeligen införskaffa stänkskärmar till cykeln
- plocka upp stallkompis på vägen
- hopplektion på fina Florin :D
- grabba mat nånstansifrån (ja..det betyder knappast något GI-inspirerat) :(
- hoppa på Åbotåget *svär över att det är skitpendolinon* & hoppeligen få lite läst..
- mötas av Älskling & därmed avsluta dagen i ypperligt sälskap <3
Jeei, vad glad jag blir, det låter ju som en toppeneftermiddag/kväll!!

En annan sak som jag blev glad över idag var budskapet om att två kompisar förlovat sig! > Alltid roligt att kunna vara genuint glad för någon annan :)

Och en sak som jag skulle skrivit om redan i går, men tyvärr inte hann med: Igår red jag för första gången ute på plan efter vintern :) Har självklart ridit i terängen ibland även under vintern, men dethär var något helt annat! Solen sken & värmde i ansiktet fast klockan var efter 18 (men rock etc måste man nog ha ändå, förblåste kallt)..och visst är det en helt annan (frihets)känsla att få jobba på ute!

Så det är hur bra allt känns just nu :) Hoppas ni njuter av stunden <3

3 kommentarer:

  1. My god så du är aktiv, jag är grymt imponerad av ditt tidspusslande!
    Och vad gulligt att vi (för det är väl vi? :)) nämns här! :)

    SvaraRadera
  2. Hej babe! Kul att läsa, för jag har precis exakt samma pirriga knäppa känsla! Jag kan inte sitta still och därför ser jag det som en enorm prestation att jag har suttit och skrivit sedan 10 i morse! Kanske vi fick i oss nåt konstigt piller nånstans på stan häromdagen..?
    Ha en bra helg, pussar

    SvaraRadera
  3. Jessica: Absolut! Jag är så glad för er skull, ni förtjänar verkligen varandra! Grattis ännu en gång :)

    Nina: Misstänker helt klart det..! Piller alltså. Idag börjar bot&bättring, igen ;)

    SvaraRadera