fredag 3 april 2009

Spring i benen & spontana kramar

Halloj!
Lessen för den dåliga uppdateringen..man kan säga att jag varit lite småbusy..heh ;)

I går var en stressig perusdag: Morgonpump (med det extra pluset att söta Anne joinade mig), jobb (som vanligt först lugnt & sen mitt i det hela på eftermiddagen en massa att göra..), packning för 4 mycket olika dagar på ½h, hyppäre & på kvällen ännu ut med pojkarna.. Helt kul dock :)

Idag har varit en mycket annorlunda dag! Jag åkte till en lågstadieskola för att vikariera. Var ganska nervös, eftersom det var första gången jag vikarierade & inte heller kände till skolan sedan tidigare.. Men det faktum att jag i huvudsak skulle ha ettor lugnade mig lite..Och visst var de underbara :) Helt totalt hysteriska (as in miljoner spring i benen & munnar som babblade i ett), men voj så söta! Hur det skulle ha gått utan assistent (1 eller 2) vill jag inte ens tänka på, med tanke på att tempot nu ren var sånt att man undrare hur fan de alls lär sig något?! Gör de? Men int kan man ju annat än falla pladask, när en liten kille efter att han "känt" mig i 45 minuter grabbar en hårt (alltså som en kram) i armen & halva klassen blir ledsen för att man inte skall joina dem på efterföljande jumppatimme :)
Sen hade jag en timme femmor & sexor in between, vilket var mycket chill, eftersom hälften skrev förhör...De som jag talade med kändes dock underbart förnuftiga efter småttorna :)
De två sista timmarna hade jag skolans alla ettor (alltså två!! klasser) & voi huhhu!!..första timmen skulle de läsa om ett djur (katt/hamster) & sen göra mycket (!) simpla uppgifter till det..och wow vad mycket stök det kan bli & hur upprörd man kan vara över att "jag vill inte läsa om dethär djuret, utan om detdär andra" & "varför får han läsa om detdär helt andra djuret" > när vi alltså talar ca 10 meningar text in alles!
Lunchen skall vi inte ens tala om, det var muonitusta (och som tur helt ätbart..) på decibelnivå plus :S Lunchrasten däremot var en annan highligt! Vädret var underbart & jag "vävade", när barnen skulle hoppa hopprep (såndänt långt, har det något eget namn?). Också då fick jag några spontana kramar! Det lever man länge på :D
Sista timmen var det kaosets grande finale, när vi skulle pyssla påskkycklingar!! Haha, det var crazy shit! Tänk er en massa pappersbollar (kycklingkropparna), fjädrar, lim, piprensare, saxar & närmare 3o elever, som är fredagströtta & inte vill sitta stilla, utan hela tiden hoppar omkring & ropar "jag kan inte", "jag vill inte", "jag behöver det", "jag har tappat det"..etc..en upplevelse helt klart!
Fast lärarjobbet absolut inte är något jag skulle vilja livnära mig på & jag (som många av er vet) inte alls kan räknas som någon stor barnvän (snarare tvärtom!) & en del av ungarna ju helt ärligt borde få ett rejält kok stryk ibland (och nej, jag är inte emot någon form av våld!!), så hade jag en superrolig och givande dag!! I maj på nytt :D

Sedan det har jag tagit mig till Åbo & chillar nu i en nystädad lägenhet (alltså älskling, inte jag, som städat!)..! Lyx! Hade för avsikt att åka och träna, men eftersom det inte mera går någon passlig jumppa idag, så skippar jag nog det..Tyvärr har jag inte heller med mig (mina nya! >skall visa bilder senare..) lenkkare. Nåjaa, dom som vet säger ju att man måste vila också..!

Hoppas ni haft en lysande fredag!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar