onsdag 15 april 2009

"Vardagslunken", paniken & om att vända upp&ner på det hela

Idag var det back to reality :/ efter en underbar påsk med bästis :)
Var inte speciellt skönt att vakna 7.00 (5.00 Londontime), då man senaste tiden sakta stigit upp efter 9..Dock var det skönt att gå i en dusch med tryck!

Har varit lugt på jobbet, men har försökt få en massa annat undan & någon sorts struktur på "vad göra, när & hur" den närmaste tiden! Detta, som på något sätt utgör min "vardagslunk" (varför fan heter det så? rättare skulle väl vara att kalla det galopp, eller vissa dagar sken..heh!) vände i något skede av dagen till ren panik > ni vet, är hjärnan står stilla & man är totalt inkapabel att få något gjort, än mindre tänka klart!

Nå, nu har jag anyway bestämt att paniken snällt (joko sä teet sen, tai itket ja teet sen-periaatteella!!) får dra sig undan & jag i stället skall fokusera på de positiva sakerna!!
That is:
- Om 1½ vecka skall jag delta i ett evenemang, som skulle kräva mera träning än jag hinner utföra & bl.a. inkluderar att sova natten i tält. I stället för att hyperventilera (och förlora min nattsömn) tänker jag nu träna så mycket jag hinner & det får vara bra nog! Jag håller tummarna hårt för att vädret då skall vara vackert & framför allt varmare, men under tiden plockar jag fram vinterkläder & utrustning, så jag klarar mig möjligast väl oberoende. Och det viktigaste: jag förbereder mig mentalt, inte för prövningen i sig, utan för att kunna njuta av det hela!
- På fredagen skriver jag tent, som jag inte läst (närapå tillräckligt) på. I stället för att flippa över att det inte kommer att gå fokuserar jag på att utnyttja den lilla tid jag har kvar tillfullo & håller i tankarna att jag i vilket fall som helst får min välförtjänta examen 30.4.
- Jag flyttar om 1½-2 vecka & borde verkligen packa & föra bort en hel del saker redan före det! Men, försöker att göra så gott jag kan & gläds i stället över att jag har människor som finns där & hjälper mig, när det behövs!
- Har fått ett fantastiskt erbjudande & i stället för att oroa mig, försöker jag sakta få det praktiska att falla på plats!
- Tar inte stress över saker, som i sig inte innehåller stressmoment! Sådant, om något ordnar nog sig :)
- Stryker en del ur kalendern, eftersom det inte är viktigt & i stället för att vara positivt tenderar att bli stressmonent..!

That's it for now! Åter till listorna & planerandet, men nu med den lilla ängeln på min axel i tankarna :)

1 kommentar:

  1. Bra att du själv kan frammana en sådan där ängel! Duktigt tänkt! :)

    SvaraRadera