torsdag 9 april 2009

En seriös bloggare

Halloj homies! London calling ;)

Min (blogg)kollega & bästis Nina tycker att jag inte är någon seriös bloggare, om jag inte uppdaterar idag också..! Och seriös, det är ju mitt andra (ok, tredje då..) namn > Såå, here we go now :)
Tyvärr får vi inte kamerans minneskort att funka i datorn, men får helt enkelt visa bilder senare!

Min dag har börjat för typ 16½h sedan, så börjar småningom vara lite tröttis..
Allt har gått bra, men det var tur att jag var i tid på Hfors-Vanda, för det visade sig att hälften av övriga finnarna också ville åka iväg just idag på morgonen..*suckar åt hurdana amatörer det finns* Speciellt, som kösystemet där suger & 50% av dem som ville checka in själv (alltså bara droppa av kamor i en desk..) inte insett att man kanske måste gå via en maskin & printta tarror till bagaget..Nää, för alla domdär väskgubbarna (här & annanstans) vet preciiiis vart din väska skall annars, right! Jag fick fungera som yleinen opas & oj vad gullig folk tyckte jag var ;)
Resan till Stokis gick smidigt & på Arlanda hade jag gott om tid att ta mig från ena ändan, till andra. Orkade dock inte riktig angagera mig i shopping, eller dyl..Impulsköpte dock ett par billiga shades & tog en fika (på äkta rikssvenska). Dessutom har jag idag läst alla tidningar man kan tänka sig från både Sverige & Finland.
Även planet mellan Stockholm & London var fullt..inklusive an hel del barn. I dethär skedet började jag känna mig ganska så "jetlaggad" av den minimala sömnen förra natten..Och än en gång fick jag en påminnelse om varför jag nog vill använda preventivmedel en (lång..) tid till; en unge gapade hela nedstigningen (eller vad det nu heter), trots att den sköttes mycket smidigt & undertecknad som är ganska känslig inte kände just något..och jag säger inte att man inte får gråta om det gör ont, men(!) man får inte gnyla på bara för sakens skull & för att föräldrarna är för lata för att göra någon som helst insats!!
Så när vi äntligen kom av planet var folk lite slitna..Och på Heatrow väntade nästa glada överraskning: Halvvägs till luggageclaimen var det tvärstopp & en stor människomassa, som inte rörde sig någon vart..ingen verkade veta något..luften började ta slut..alla var otåliga..och ja, ni kan tänka er hur roligt sådant känns i dagens läge, på en stor internationell flygplats..! Småningom kom de som hade London som final destination iaf ut, jag fick min väska & kunde ääääntligen gå ut & möta Nina :D Tydligen var det något problem med avgångarna, eftersom de inte ens släppte in människor från metrotunnlarna, till avgångsterminalen..har dock inte sett nyheter, så ingen aning vad det handlade om..

Sen har vi gått via caféet där N jobbar, babblat, handlat, ätit gott (och hälsosamt) & tagit en avslappnad inledande lenk i den närliggande parken! Vad supermysigt det var med träningssälskap & rutten var verkligen fin & vädret underbart vårigt :) *lycka*
Nu skall vi avsluta dagen med VickyChristinaBarcelona, te & ev ett glas rött :) Med andra ord njuter jag av livet!!
Hörs snart igen > sköt om er så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar