onsdag 8 april 2009

Cykelsäsongen inledd

Gooood morning!!
Jeei! Har haft en riktigt bra morgon :)

Vaknade före väckarklockan (och med tanke på att den stod på 06.30 var det helt bra) & gav mig ut för att pyssla med hojen..
För att spola tillbaka: i går åkte jag en sväng via mamma & hämtade syrrans cykel, som jag skall låna & använda på den omtalade Citychallengen!
Var till en bensinstation nära mig & fast klockan var före 07 fick jag bra & trevlig service; hjälp med att fylla på luft. *tummen upp för sånt*
Cyklade sen en liten sväng, kanske 20 min & oj vad ovant det kändes! Kan alltså inte ses som en ordentlig träning, men fick iaf upp värmen lite..Måste ännu få mera luft i framdäcket & x-antal kilometer under ringarna, men det skall gå! Lätt eller trevligt kommer det dock knappast att bli ;)

Det var ett par minusgrader i morse, så lite väl kallt, speciellt om fingrarna..Men åååh, så vackert! Solen höll på att stiga upp över ett molnfritt Helsingfors..hela stan badade i morgonljus & speciellt havet & den is som finns kvar gnistrade!! Jag svor lite över att jag inte hade kameran med, men bestämde mig sen för att bara njuta! Najs :)
Sånhäna morgnar, då man börjar med att andas frisk luft & få igång kroppen lite lätt borde man helt klart unna sig oftare!! Gick sen och smådansade för mig själv hela vägen till jobbet ;)

Och aijoo..måttbandet visar +/- 0, men vågen har iaf rört sig minimalt neråt!

Hoppas just Du har en fabulös dag!!

1 kommentar:

  1. Oj, låter najs! Här är nog dagen inte lika bra, får njuta av solljuset inomhus nerbäddad i soffan.. :/

    Men ha du en bra dag istället för mig också! :)

    SvaraRadera