söndag 19 april 2009

Sporty Sunday

Idag har jag tagit ut möjligast mycket av de faktum att jag är ledig & solen skiner(iaf stundvis)! Har trotsat stormvindarna (fan vad kalla de är!) och tänkt att såhär borde alla söndagar vara:
- Har promenixat med hundarna i några etapper
- ridit F i en timme
- lenkkat knappa 10km!!
Spec det sistnämnda är jag riktigt nöjd med :) Sprang på jämnt en timme (helt bra tid enligt mig).. Benen kändes lätta & fina. Fast egentligen kan man nog inte säga att jag sprang, det skulle vara att överdriva, men jag gick inte!! Jag joggade. varenda. jäkla. meter! Hah, det gör mig till en vinnare just idag :D Och sista 1,5km kunde jag dessutom utan problem öka tempo, så i någotsånär skick tycks man ju vara trots allt.

Meningen var att cykling ännu skulle ingå i programmet (då hade inlägget hetat Super Sporty Sunday)..men, har just landat hemma i stan & känner mig måttligt intresserad av att ge mig ut igen..om, om, om är alltid lätt att skylla på, men helt ärligt så är det nog mest den isande vinden som avskräcker mig! Försöker ladda för cykling i morgon i stället ;)

Hoppas ni har en fin avslutning på söndagen! Jag tänker njuta av Pitt & Jolie i Mr & Mrs Smith, som jag tyckte var riktigt rolig, iaf då jag såg den på bio för hundra år sedan!

1 kommentar:

  1. Yay you go girl! Jag var också på en länk, med Daniel! Så nu är jag stolt. 10 km, snart....

    SvaraRadera