onsdag 8 april 2009

När pusselbitar faller på plats

Ja, för ibland gör de faktiskt det! Idag har varit en sådan dag :)
Jag fick för en stund sen veta att jag fått sommarjobb! Och det känns sååå jävla skönt! Äntligen vet man lite hur livet kommer att se ut den närmaste tiden & den evigt pickande stressen är för stunden väck.
Att påstå att bitarna fallit på plats av sig själv hade varit totalt lögn, för helt ärligt har jag slitit som ett djur med dethär! Jag har sökt till minst 20 olika ställen (exklusive samma företags olika orter..) & varit beredd att sänka ribban riktigt rejält samt flexa på diverse olika sätt. Så det känns välförtjänt att nu stå här med ett jobb, som är ok betalt, på den ort jag mest av allt ville vara i sommar & med uppgifter som inte är totalt dödens > riktigt najs!!

Det bästa är nog ändå att man nu kan börja fundera på annat! Vi kan börja se på lägenheter, som vi sen på riktigt kan gå och se på & hoppeligen hitta något mysigt att flytta till :)
Och jag kan åka på semester över påsk, med riktigt gott samvete & bara njuta av att vara, av att umgås med världens bästate bästis & kanske till och med shoppa (wtf?) något! *can't wait*

Först skall jag dock börja med att riva ut alla "sök det & det jobbet"-lappar ur kalendern & efter jobbet skutta ut i solen & åka till stallet, för kvalitetstid med Florin :) Fina hästen! Stunderna med henne är nog det som jag kommer att sakna mest i Åbo! (Förutom mina älsklingsvovvar förståss!..men de kommer kanske på besök :))

Sedan väntar NE-deadline (ja, jag sköt upp den igen!), stryka (?), packa, fixa, tala med älskling..Och hur det nu var med att komma i tid i säng..?!

3 kommentarer:

  1. Grattis gumman <3 e du i Hesa på sommarn?

    SvaraRadera
  2. YEeeeeeah baby YEAH! Jag ska bjuda dig pa en fin middag och fira dig! Pusssss! Ses imo!

    SvaraRadera
  3. Tack!!
    Noup Suomen Turku is the shit, som du juuh Ullis ren vet ;)
    Ser fram emot(den hälsosamma) middagen :D

    SvaraRadera