söndag 5 april 2009

Segt..

Sitter & försöker verkligen skärpa till mig! Vakna & framför allt mentalt förbereda mig för att få något gjort..Men det går jävla segt!! Och ja, helgångesten håller på att krypa närmare! I snart två dygn har jag inte gjort något vettigt..och det börjar småningom kännas skit! Blääh!
Fredagen fortsatte efter senaste inlägg med att jag fick ett ex tempore samtal av en studiekompis, som undrade om jag har lust att gå på ett glas vin, eller två. Eftersom det var många timmar kvar av dagen (och jag helt ärligt inte trodde vi skulle sitta på puben mer än ett par timmar), så tänkte jag att ja, vafan! *här börjar nerförsbacken* Ett par timmar blev hur som helst många timmar & med tanke på att vinet flödade blev promillehalten tillslut rätt hög (speciellt som jag inte ätit så bra under dagen)..Sen slutade M jobba & joinade oss. Eller tanken var bara att han skulle komma hem samtidigt som jag, men hur det nu var blev ett stop några fler, tillsammans med ett par shottar..Och finally ramlade vi sedan in hemma någon gång efter midnatt & roade oss därefter med att spy i kors, som små grisar! Satans moget med andra ord..so not!
Som man kan gissa sig till blev det ingen träning på lördagen, utan snarare kämpades det mot huvudverk & andra demoner. Jag klararde också av en minimal shoppingrunda, som resulterade i lite smink & en pocketbok :) På eftermiddagen var det dags för medicinarklubben Thorax spex Yggdrasil! Som vanligt var spexet riktigt bra & de som stod på scen verkligen superduktiga! Speciellt roligt var det att se en tjej, som skrivit från Lärkan samtidigt som jag & som sjunger och uppträder fantastiskt bra :) I går var hon kärleksgudinnan Freja & gjorde en riktigt stark prestation! Var också roligt att hinna tala helt snabbt mellan akterna!

Freja (Anna-Pia)
Idun
Kung Harald Blåtand
Pedofilmunkken Ansgar
Kung Harald Hårfager opererar Oden utklädd till Geten
Freja lär den sympatiska nörden Ragnar ett & annat om kärlek
Idun, Freja & Geten i Asgård
Offerfest
Pisspaus
Efter spexet gick M & jag vidare för tupare hos Anna & Jyri. Det var riktigt trevligt, men tyvärr började trötheten i det skedet nog tynga på en hel del..! Det blev inte heller av att ta några bilder. Men, var roligt att träffa mina tejjer (eller en del av dem..) pitkästä aikaa & hinna babbla lite ditten&datten :)

Summa sumarum en riktigt trevlig, omän alltför overksam helg! Och det stora minuset är att två dagars träning uteblev & vad värre att maten (igen!) skötts uselt!! Nu ser jag allt mer fram emot hälso- & träningspåsk i London :D So long..

2 kommentarer:

  1. Spy i kors som små grisar, sounds good! :D voi voi, när ska vi lära oss? (svar:aldrig?! :D)

    SvaraRadera
  2. Alltså joo, man undrar! Men, det var nu ett tag sen sist, så I guess we kinda had it comming!!
    Roligt att du också hängt på bloggtrenden :)

    SvaraRadera