tisdag 10 mars 2009

En tillfälligt tråkig blogg

Bloggen är lite tråkig just nu känns det som, men bara för tillfället, promise! Beklagar detta & hoppas på att snart få inspis & tid att uppdatera mera..

Idag är sista dagen av matdagbok, för denna runda (kör antagligen en ny i början av april..), så snart fylls bloggens sidor (som tur!) inte mera med vad jag ätit :) Igår åt jag alltför lite, för åt inte ordentligt på eftermiddagen & orkade sen inte heller äta mera på kvällen, då jag bara ville sova..Här kommer hursomhelst ännu gårdagens rapport:
Morogonmål
- rågbrödsknäckebröd, skinka
- mörkt te, med lite honung
Lunch
- sallad, gurka, morot, höna, gröna linser, soltorkad tomat, olivolja
Mellis
- 1 glas jordgubbsskumppa ;)
- 1 minimal (på riktigt!) bit mango-limekaka
- 2 plommon
Middag
- 1 maletköttbiff, 1 tomat, ost, creme fraiche
Kvällsare
- 1 banan
- chai te

För övrigt var jag superseg i morse! Skulle ha verligen ha haft lust att ställa fram väckningen en timme & fortsätta sova...Men, eftersom det inte blev någon träning i går "måste" jag ju! "Hela" morgonen gick jag omkring & hade ingen lust att varken äta hälsosamt, eller träna..kändes helt klart överskattat. Också promenaden till Motivus var tung..! Mina sega ben ville knappt förflytta sig alls & jag tänkte ren att nej satan, detta blir en total mardröm till spinning..
Det blev det inte alls! Det var superskönt att cykla igen (två veckor sen sist), jag tog i så mycket jag orkade & kroppen kändes superfräsh :) Nu kommer jag igen ihåg varför man tränar > för att det är så skönt :)

Ser dock inte fram emot morgondagens vägning med någon större entusiasm! Tror jag ligger ganska stadigt på +/-0, fast å andra sidan fick jag idag sådan inspis, så kan satsa på att nästa vecka blir bättre! Känner ändå att vi borde sätta in någon extra kick i challengen nu! (jag är alltså inte den, som blir snabbt uttråkad..heh) Har någon förslag? Läser nån min blogg över huvudtaget? Kommentera snälla söta!! Det känns lite ensamt, när man får nada respons på det man babblar på om :)

1 kommentar:

  1. tack snälla snälla för kommentaren i min blogg!!
    nu ska jag lusläsa din!! =)
    ha en toppendag!!

    SvaraRadera