fredag 6 mars 2009

När man bara int sku orka sitta stilla

Jag har en timme kvar på jobb & håller på att bli galen av att sitta stilla!
Har inte varit en speciellt hektisk dag (snarare en "lyxdag" >som jag dock klarat bra! Men, mer om det senare..), så tiden rusar inte precis.. Känns som om jag just nu skulle göra nästan vad som helst för att få hoppa upp & göra något fysiskt. Tror delvis det beror på att mina muskler känns lite trötta & att det liksom pirrar i dem (som när man suttit länge i bil..) & känns som om "gammal mjölksyra" skulle börja samla sig, som en följd av hård träning & obefintlig stretch..
Egentligen är jag inte sååå het på att ge mig ut & springa heller (speciellt som vädret verkar vara lite rått & blåsigt), men skall nog släpa mig iväg på en runda idag i alla fall..! Känns seriöst som om kroppen skulle uppskatta lite aerobisk träning, efter två dagar med muskelpass & en hopplektion! Och man måste ju inte ta i helt 120% heller, om man inte får en himla lust förståss ;) Har ännu inte bestämt åt vilket håll jag skall springa, men har laddat min mp3-spelare (som desvärre är i desperat behov av ny musik!) & skall nog springa en 5-6km, bara jag kommit hem & bytt lite kläder..Nu försöker jag fram till dess "bara" hitta peppmotivation någonstansifrån :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar