lördag 14 mars 2009

Ett långt inlägg om en fartfylld dag

Beklagar den usla uppdateringen, men gårdagen var verkligen fullspäckad..!

Jag vaknade i Kyrkslätt (konstig nog, med tanke på att jag somnade där också..heh) & började morgonen med att ta ut pojkarna. Fast promenaden inte ens var speciellt lång sov de därefter som två trötta korvar :)
DumleChili
Åkte sen till stallet & tog ut Florin i terrängen. Med risk för att tråka ut icke hästintresserade, så måste jag berätta om min supersköna ridtur! Hästen var avslappnad & på gott humör, så bestämde mig för att ta den "vanliga" rundan, en knapp timmes tur, på sandväg, åkerväg & i skogen..Idag var det dock minst 20cm snö på åkern & i skogen och eftersom ingen kört på åkervägen (vilket någon i vanliga fall i princip alltid gjort, trots mycket snö..) var det i stort sätt omöjligt att veta var vägen gick. Vi talar om en raksträcka på ca 1,5km, som i slutet dock slingrar sig något, före rutten fortsätter upp i skogen. Eftersom vägen inte fanns, men både Floin & jag var lika heta på att få galoppera av oss, så bestämde mig för att "köra" trots allt..! Och oj vilken fantastisk känsla det var; att galoppera fram över ett kritvitt fält som gör att man inte riktigt uppfattar rum, med tårar av fartvind i ögonen & 500kg (eller vad hon nu kan tänkas väga) muskler, som arbetar till tusen, under en! *ren lycka* :D
Eftersom det var mycket snö fick Florin pulsa på & ta ut sig rejält..skrittade därför mest på skogsvägen. Mitt i det hela brakar det dock till snett framför oss (på bara några tiotal meters avstånd), när två vitsvanshjortar skuttar i väg. Min första tanke (alltså under första delen av den sekund, då jag insåg att något var där..) var "Shit, nu flippar hon!", men nej! Fröken F var världens coolaste & viftad knappt på öronen ens!! Åååh vad stolt jag var; vilken härlig tjej hon är :) *Ler stort & känner mig som en stolt mamma* Nu vet alla hästmänskor exakt vad jag talar om; för er andra: I'm sory, men det går inte att förklara, utan måste upplevas..

Efter stallet besökte jag tre butiker samt Alko, för att få tag på allt som behövdes för kvällens sushimiddag..Puust! Tur att man inte måste kocka för så många människor varje dag ;)
Sen spurttade jag iväg på en välförtjänt träning..Trodde det skulle vara en ganska grundläggande aerobic & täkte ta det mest som återhämtning...men, men, det visade sig ingå en hel del muskelträning också, så min kropp som var ganska muskeltrött från torsdagens pump & hopplektion gnydde nog lite ;) Är ändå glad att jag han med ett träningspass i går!!

Efter att ha hoppat i en snabb dush & städat upp det värsta hemma satte jag igång med the sushimaking! Småningom började mina söta vänner droppa in & det blev en riktigt trevlig kväll, med mycket goda drinkar, gott vin & turligt nog riktigt lyckad sushi :) Senare bailade vi loss på ett dansgolv i Helsingforsnatten..
The sushi



Med andra ord var det kostmäsigt sätt ingen lyckad kväll, men för övrigt var den super!! Så det väger väl upp antar jag ;) Och nu är det bara att fokusera på vägen till nästa onsdag.. Jag har dessutom bestämt mig för att köpa en viss våg & kan hoppeligen hämta den i början av veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar