söndag 29 mars 2009

Perfekt för mig som älskar listor

Det tycks vara lite inne att fylla i en sånhän (iaf bland de svenska bloggarna), så jag som älskar listor hänger naturligtvis på trenden ;)

Lovar du att vara ärlig? Joo-o..
Du heter: Alexandra
Beroende av: närhet & mys <3
Vad tror folk om dig? Att jag har superbt själförtroende..
Stämmer det? Ja, alltså självförtroendet fixar jag nog, men självkänslan dalar offta alltför lågt..!
Vad får du oftast komplimanger för? Hmm..mina ögon?
Hur imponerar man på dig? Genom att vara bra på det man gör, men samtidigt mycket ödmjuk!
Brukar du skratta för dig själv? Jepps!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Hej! Min älskling!.."
Var bor du? Helsingfors, i ytterligare en månad..(aijoo, jag har visst glömt berätta att jag sade upp lägenheten..)
Trivs du där? Ja, men det känns ok att flytta.
Sprit, cider, vin eller öl? Rödvin & skumppa!
Brukar du bli för full? Occasionally..!
Låt som när du är ledsen sörjer till? Finns nog ingen speciell..
Vad har du för mobil operatör? Elisa
Är du allergisk i mot något? Inte egentligen..lite pollen & så märker jag ju att min kropp inte tycker om att jag äter vissa saker.
Nästa mål i ditt liv? Komma i serious form! Hitta ett sommarjobb..
Hur svarar du i mobilen? "Nå hej!" om det är någon jag känner..Annars med namnet.
Vem ringde du senast? Hanna P
Antal timmar sömn inatt? typ 8
Sov du ensam? Jaa..men Anna sov på min soffa :)
Brukar du komma i tid? Ja, vanligtvis.
När mår du bra? När jag får vara med de jag älskar & inte behöver stressa!
När blev du fotad senast? I går kanske..
Hur känner du dig nu? Lycklig!..lite oföretagsam.
Vanligaste färg på dina kläder? Svart
Vad tycker du om fötter? Att dom är lite snuskiga..och ibland jobbiga, då de får skavsår, etc..men för övrigt bra att ha.
Vilka saknar du? De kära jag inte kan vara med just nu!
Hade du en bra kväll igår? Jodå :)
Favorit dryck på morgonen? Juice..& te om jag har tid att njuta av det.
Rakar du benen? Ja, irriterande ofta..
När brukar du oftast gå och lägga dig? I allmänhet alltid lite för sent..
Är du blyg? Det beror väldigt mycket på situationen, men jag försöker att inte låta det begränsa mig!
Vill du hellre ha mail än brev? Ingen större skillnad, det är roligt bara någon hör av sig :)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ögonkastet, nej! Men vid första kontakten nog..och förtjusning, javisst!!
Är du nöjd med ditt liv? Lägg till ett sommarjobb, ett gemensamt hem (med möjlighet att hålla hund) & en lite mer vältränad kropp, så är jag mer än nöjd! För övrigt, ja!!
Är du bortskämd? Med att ha fantastiska människor i mitt liv, ja! Annars får jag nog kämpa, på samma sätt som alla andra.
Vad gör du i morgon? Jobbar, tränar, eventuellt rider..
Vad är det värsta du vet? Missunsamhet!
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Just nu tycker jag att (nästan) inget av det jag konsummerar kan kallas slöseri.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Jag vet inte..typ nån Tanja Poutiainen, som visar att man visst kan om man vill (oberoende av vad andra säger), men att man absolut måste ha en B-plan (i form av en utbildning) också!
Vad längtar du till? Varmare väder, London, att få se älsklingen om någon timme :)
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, jag har insett att kvalitet väger mycket tyngre än kvantitet & försöker att inte spilla tid & energi på oäkta vara..
Vad använder du för shampoo? WWW Proffessional Infinité Moisture Repair Shampoo
Vad är det finaste du fått? Jag kan nog inte sätta fingret på något materiellt..men vissa gåvor har ju ett stort emotionellt värde!
En speciell dag du minns? En lördag i Tallinn förra sommaren :)
Hur gammal är du? 22
Är du kär? Ja <3
Om fem månader? Är jag laddad efter en underbar sommar, bor med älskling & börjar på nya uni!
Du samlar på? Så lite materiellt som möjligt..
Gröna eller röda äppeln? Röda, bara de inte är mjöliga.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Min gulle..min mamma..eller någon av mina vänner :)
Gillar du golf: Jag har inte provat det på riktigt..
Vilken tid gick du upp idag? Efter 9..
Har du sovit i din egna säng inatt? Joo
Har du strumpor på dig nu? Nej, fårullstofflor :)
Är det okej att gråta? Ja! Jag gråter ganska offta..
När grät du senast? I går, när jag läste en sorlig blogg..Tidigare i veckan, när jag kände "väggen" komma emot..
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ta semester, med gott samvete :) Köpa en lägenhet (& kanske ett visst hus, just because..), skaffa häst & åka på resa!! Och sen detdär med investeringar & blabla förståss ;)
Bär du glasögon eller linser? Glasögon nu&då..men borde väl skaffa linser också..
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej, huvudsaken att man har sånt som ser bra ut & känns skönt..
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Beror helt på dagens (& gårdagens) program, samt sängens & sälskapets mysfaktor..
Har du piercing? Bara hål i öronen.
Vill du gifta dig? Om en passlig prins friar, så javisst :)
Solar du ofta? Är inte som om man haft spec mycket tid de senaste åren, men visst trivs jag i solen!
Är du bra på att laga mat? Bättre än man skulle tro..men ganska lat & ointresserad av att fixa åt bara mig.
Är du flygrädd?
Nej.
Roligaste ämnet i skolan? Jag vet inte, tyckte ju att det mesta var ok..
Tråkigaste ämnet i skolan? Musik!
Badkar eller duschkabin? Dusch, men inte duschdraperi, tack!
Hur vig är du? Har engång hört att "du är nog den ovigaste kvinna jag träffat" & jag kan inte påstå att jag orkar jobba på det spec aktivt :P
Är du musikalisk? Allt annat.
Antal döda krukväxter i hemmet? Inga, för min (den enda!) har valt att bo hos M.
Tre saker du absolut inte kan göra? Jag brukar förespråka att man "aldrig skall säga aldrig", men sjunga, äta "fearfactor-mat", ha en orm/råtta.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.
Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Nej, jag har tyvärr inte, men skulle helt klart göra det vid första givna tillfälle!!
Bästa känslan? Att vara tillfreds med saker som de är just nu!
Värsta känslan? Stress & sorg.
Vilken är din favoritglass? Jag har nog ingen specifik..
Favoritpizza? Bara den har mycket kött, så ;)
Tror du på ett liv efter döden? Ja, alltså jag tror nog att de kära som gått bort har det bra någonstans!
Har du vunnit en prispokal någon gång? Jodå :) Och nu samlar de tonn av damm!
Tycker du om sushi? Yeees box, I just love it! Fast p.g.a. riset har jag börjat föredra sashimi!
Vad äter du helst när du ser på film? Typ chibaren & dipp..godis..eller glass..
Bor dina föräldrar tillsammans? Nej.
Har du egen trädgård? Nej, inte just nu.
Har du tandläkarskräck? Lite bara..
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag har alltid varit en morgonmänniska, men studietiden har nog lite rubbat min rytm ;)
Vilken ögonfärg har du? Typ grögrå..
Har du någon gång gråtit dig till sömns? Ja!
Vilket är ditt favoritdjur? Häst och hund.
Biter du på naglarna? Gjorde det som yngre, men tycker nu sånt är superäckligt!
Röker du? Nej.
Hur ofta tränar/motionerar du? Flere gånger i veckan.
Senaste låt du hörde? Något som spelar på radion..vet dock inte vad det är.
Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Mina kompisbloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar