lördag 28 mars 2009

Vardagslyx

På en lördag ;)
Så känns det iaf!
Jag har stigit upp tidigt (det var dock inte så skönt, eftersom skolarbetet tog till närmare midnatt i går..) & pysslat en del smått (fört Lilli på scoutförläggning, plockat här hemma, lagt kycklingbitar i egengjord marinad & fixat hemlagade maletköttbiffar med kantarell till lunch..). Alls inte fått gjort det jag hade tänkt (powerplugg är helgens tema!) & även min planerade lenk blev inställd (pga riktigt rejäl snöstorm här..!), men just i denhär stunden känner jag ingen stress (vilket jag skulle ha all orsak att göra), njuter av min relativt nyttiga lunch & skall så småningom dra mössan & dunrocken på, för att i snöyran promma iväg till Motivus & köra ett muskelpass (ej pump)..*bra fiilis* :)
Senare får jag besök av en studiekompis & tillsammans skall vi ta oss ½kvarter, till ett bekant par på tupare! (en hemlis: min present är ett litet stycke dansk design ;) Vi tar nog en god drink före det, medan vi piffar till det sista :) Tar dock ingen stress över fixandet, utan tänkte vara quite casual. Har bestämt att vi inte skall gå ut (sånt kan ju ändras, men skall nog försöka hålla oss till planen > fotnot, se helgens tema), så blir en underbart tidig hemgång..Kul att komma ut ock träffa lite folk, men ändå komma i säng i tid :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar