söndag 29 mars 2009

Gårdagens tupare

Var som bekant på tupare i går, det var roligt! Eller helt najs :) Tyvärr var folk ganska grupperade med folk de redan kände & mingelfaktorn var således ganska låg..Men, som tur kände (visste..wathewer..) vi också en del folk, så blev nog en del umgås med trevliga mänskor :) Och inte att glömma drack vi en massa god skumppa!! Alltid ett lyckat koncept ;) Dessutom hade kvällens underbara värdar fixat underbar plockmat, i fin samklang med kvällens tema "Rööperi" (för de icke insatta: Rödbergen-den statsdel vi bor i, som det nyligen gjorts en hypad finsk film om). Tack <3

Kvällens bästa var nog när jag fick förklarat för mig hurdan Rööperi filmen är..! "Som pizza & sex" ..ööh, vadå som pizza och sex?? Jaa, när det är bra är det riktigt bra & fast det är dåligt är det najs ;) Så Rööperi är fyi tydligen som pizza & sex, när det är "dåligt"!!!
Detta ledde sen till en diskussion om hur det är i krabbis..att om man har riktigt, riktigt paha krabbis vill man anyway bara ha det ena av ovannämnda! Men, vi var lite oense om vilken man inte vill ha..Ni kan ju själv fundera vilket jag, respektive mannen jag diskuterade saken med, föredrog :P

Ett annat hett tema var Bastubads VM!! Haha :D E påstod stenhårt att tävlandena är nakna, medan jag inte för mitt liv kunde tänka mig att ett event som följs av internationell(?) media & barnfamiljer på plats, visar upp nakna kroppar av bägge kön..! Så, i slutändan måste vi (njaa, han..) ringa till en kompis, som har koll! Och svaret är att de har på sig specialsimbyxor (kvinnorna har säkert någo motsvarande..), som klarar värmen. Så nu vet vi det :D

En intressant kväll med andra ord :)

Den lilla designgrejjen, som kommit med från Danmark & nu fick flytta in hos H&J är Normann Copenhagen Butterfly
En konservöppnare ;P

2 kommentarer:

  1. Snygg, designgrejjen! roligt att ha nått som e lite mer än bara vanligt och vardagligt :) heh, roligt att läsa frågor och svar, har int själv nära på varit lika effektiv... hann sen med tåget med en minuts marginal, perfekt timing, heh.

    SvaraRadera
  2. Hmm...joo, nå listan var ju preciiis det jag borde få gjort också > not! Men alltid kan man inte få allt gjort & det blev anyway en riktigt bra dag tillslut ;)

    SvaraRadera