söndag 8 mars 2009

Ett rejält snedsteg & världens morkkis

Morgon!
Gårdagen började lysande & slutade i en totalkatastrof! Just nu försöker jag återgå till att acceptera mig själv som människa, men helt ärligt så går det inte speciellt bra..
Men, rapporten:
Morgonmål
- grynost, jordgubb, banan, naturell youghurt
Lunch
- äppel, kikärter, selleri, höna, feta, oliver, creme fraiche
- 1 litet glas vitt vin
Mellis
- blandade nötter
Middag
- 1 avocado
- köttfärsbif, 1 kokt ägg, ost, gräddsås
Kvällskatastrof
- gröna chilioliver, chilinötter, chips, karkki
- över ½ flaska vin, 3 caipiroska, 2dl cider

Soo, de va de..Tanken var att träffa några söta tjejjer & för min del dricka ½ flaska rött vin (som bekant är helt ok hälsosamt), inte äta något ohälsosamt & sen gå hem när resten gick till baren..Men, i något skede skippade jag att bara äta oliver, smakade på ett chips..och gick lite senare över till att även äta karkki, utan någon jävla självkontroll som helst!!! Och i takt med att jag blev fullare kändes det som om allt var "helt samma"..så sliskiga drinkar kändes som en ypperlig idé.
Jag är verkligen en antingen eller person & det är i sånhäna situationer det vänder totalt till min nackdel :(
De positiva sakerna med i går var:
- att jag verkligen tog mig de 10km till min momi, till fots :) Försökte jogga största delen av tiden, men powerwalkade nog in between & inte heller springandet var speciellt effektivt..var dödstrött i benen (fotnot: stretchade inte dagen före..) & underlaget var förvånansvärt dåligt, med mycket is & vatten..Så tidsmässigt tog det en evighet; 1h 15min.
- att kvällen var skitkul!! Över alla förväntningar & mycket trevlig :)
- att jag (igen!) insåg & upplevde vilken fantastiskt underbar pojkvän jag har, som orkar finnas där för mig, stöda & tro på mig också under dåliga dagar & studer då jag verkligen inte tror på mig själv <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar